solihawk.blogg.se

Unity game engine
Unity game engine












unity game engine

Araştırmada hem nitel hem de nicel araştırma tekniklerine uygun olarak toplam 14 adet veri toplama aracı kullanılmıştır.Īraştırmanın birinci döngü bulgularına göre oyun geliştirmeye dayalı stratejisi temel alınarak sunulan öğretimin katılımcıların nesne yönelimli programlama bilgi ve becerilerini anlamlı şekilde geliştirdiği tespit edilmiştir. Bu aşamadan sonra uygulanan eylem planının değerlendirilmesine yönelik yansıtma yapılmıştır. Revize edilen nesne yönelimli programlama dersi acil uzaktan öğretim yöntemi kullanılarak 15 hafta sürecek şekilde Türkiye’deki bir meslek yüksekokulunun bilgisayar teknolojisi programında öğrenim görmekte olan 30 önlisans öğrencisi ile yürütülmüştür. Birinci döngünün uygulama aşamasından sonra uygulanan eylem planının etkinliği değerlendirilmiş ve birinci döngüde karşılaşılan sorunların giderilmesi amacıyla ikinci döngünün tasarım aşamasında bazı revizyonlar gerçekleştirilmiştir. Birinci döngünün uygulama aşaması sekiz hafta sürecek şekilde Türkiye’deki bir meslek yüksekokulunun bilgisayar teknolojisi programında öğrenim görmekte olan 29 önlisans öğrencisi ile yürütülmüştür. Tasarım aşamasında analiz aşamasından elde edilen verilerin çözümlenmesinden ve alanyazından yararlanılarak mevcut nesne yönelimli programlama dersi Morrison, Ross ve Kemp öğretim tasarım modeli ışığında oyun geliştirmeye dayalı öğretim stratejisini temel alacak şekilde yeniden tasarlanmıştır. İlave olarak analiz aşamasında öğrencilerin derste geliştirmek istedikleri yazılım projesi ve oyun türleri nedenleriyle incelenmiştir. Birinci döngünün analiz aşamasında daha önce nesne yönelimli programlama dersini almış ve okullarından mezun olmuş 59 katılımcı ile nesne yönelimli programlama dersini vermekte olan altı öğretim elemanından veriler toplanarak mevcut dersin sorunlarının detaylı bir şekilde tespit edilmesi sağlanmıştır. Birinci döngü analiz, tasarım, uygulama ve değerlendirme basamaklarını içerirken ikinci döngü tasarım, uygulama ve değerlendirme basamaklarını içermiştir. Bu bağlamda araştırmanın amacı mevcut Nesne Yönelimli Programlama dersinin sorunlarının tespit edilmesi mezun öğrencilerin, uzmanların ve alanyazındaki çalışmaların önerileri ışığında mevcut dersin oyun geliştirmeye dayalı öğretim stratejisini temel alarak yeniden tasarlanması geliştirilen dersin uygulanması ve bu süreçte yaşanan deneyimlerin raporlanması olarak belirlenmiştir.īelirlenen amaç ve hedefler doğrultusunda bu tez çalışması, iki araştırma döngüsünü kapsayacak şekilde tasarlanmış ve uygulanmıştır. Bu tez çalışmasında araştırmacının kendisinin vermekte olduğu Nesne Yönelimli Programlama dersinde yaşanan sorunları en aza indirebilmek ve dersin verimliliğini artırabilmek için oyun geliştirmeye dayalı programlama öğretiminin mevcut derse bütünleşmiş edildiği bir eylem araştırması yürütülmüştür.

unity game engine

Bu stratejide öğrenciler yazılım mühendisliği yöntem ve tekniklerini oyun geliştirme projeleri vasıtasıyla deneyimlemektedir. Oyun geliştirmeye dayalı öğrenme stratejisi, öğrencilerin oyunlara karşı olan ilgilerini sıfırdan bir oyun geliştirmeye veya mevcut bir oyuna eklentiler yapmaya yönlendirerek programlamayı öğrenmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. The practical implication of the findings from this work will benefit in increased efficiency and effectiveness of the operation and maintenance processes in railway. Thus, the aim of this paper is to propose a human-centric design model for the enhancement of railway asset management using Artificial Intelligence, Virtual Reality, and Mixed Reality technologies. It has been found that these technologies are available, but not applied in railway asset management. To carry out this research work, literature review has been conducted related to available Virtual Reality/Augmented Reality/Mixed Reality technologies and their applications within railway industry. In this research, the applicability of such advanced technologies i.e., Virtual Reality, Mixed Reality, and AI have been reviewed for the railway asset management. In railway contexts, it is believed that applying a human-centric design model in the development of AI-based arte-facts, will enhance the usability of the solution, which will have a positive impact on the deci-sion-making processes. User experience design process aims to create relevance, context-awareness, and meaningfulness for the end-user. An important aspect when developing decision-support solutions based on AI and digital technology is the users’ experience. Emerging digital technologies and Artificial Intelligence is expected to facilitate decision-making in management, operation, and maintenance of railway by providing an integrated data-driven and model-driven solution. The ongoing digital transformation is changing asset management in the railway industry.














Unity game engine